Ce? Cand? Cum? Unde? Cu cine?
Succesul se obtine foarte simplu!
FA CE TREBUIE!
FA CUM TREBUIE!
FA CAND TREBUIE!
Pentru un om de afaceri, aceste trei conditii reprezinta piloni ai eficientei si ai succesului.
Daca nu stii CEai de facut, daca nu esti organizat si daca nu ai un plan, atunci este destul de dificil sa iti asumi responsabilitatea pentru succesul afacerii tale. Poate fi dificil chiar sa imparti responsabilitati angajatilor pentru ca... daca nu stii ce este de facut, cum ai putea ghici cu ce sa se ocupe fiecare... Fara acest mic, dar miraculos "CE", intr-o afacere se instaleaza haosul!
Odata ce stii CE ai de facut, este bine sa ai o viziune clara despre CUMsa faci acel lucru in modul cel mai eficient din toate punctele de vedere. Implementarea, logistica si managementul proiectelor ajuta, dar fara o viziune de ansamblu si fara un strop de intuitie de lider, lucrurile pot fi presarate cu gustul amar al neprevazutului. Si iata ca si fara acest "banal" CUM, afacerea ta poate sa sufere de "lag", sa incetineasca, iar rotitele ei sa rugineasca. Cel putin temporar. Multe afaceri au nevoie aici de "ulei"; trebuie sa fie unse si optimizate si, desi multe companii apeleaza pentru aceasta la procese de audit intern sau extern, coaching-ul de corporatie pare a fi o solutie mult mai buna si mai rapida.
Deindata ce stii CE ai de facut si iti este clar CUM sa faci acest lucru, mai trebuie sa stii si CANDsa traduci ce ai in minte in actiune clara. Implementarea fiecarei etape a unui proiect, datele semnarii unor contracte sau "deadline-urile" (datele limita) stabilite pentru fiecare departament in parte sunt fundamentale! Dar pentru aceasta ai nevoie de un foarte bun management al timpului si aceasta nu doar pentru tine ca manager, dar si pentru fiecare dintre cei care lucreaza la proiect. Pentru ca o afacere depinde in primul rand de oameni, iar acestia nu sunt roboti! Multi manageri uita acest aspect si au cerinte exagerate, in special in raport cu timpii de implementare, in loc sa investeasca in optimizarea implicarii angajatilor in propria lor meserie. Daca angajatii sunt angrenati activ, motivati corespunzator si sunt tratati ca oameni complecsi si simtitori, atunci ei reusesc sa isi transforme meseria in cariera si cariera in stil de viata si tu, ca manager, ai doar de castigat. Asa ca investeste in oamenii tai, in dezvoltarea lor globala si te vei dezvolta si tu! Corporatia ta este un organism complex. Da! Tu esti creierul! Dar ce ar face creierul fara inima sau ficat sau rinichi? Gandeste-te la aceste aspecte...
Comentários